He who learns but does not think, is lost! He who thinks but does not learn is in great danger

Det tok kanskje litt lengre tid enn det jeg hadde trodd før jeg i det hele tatt turte å komme opp med noe å drodle ned her. Jeg synes det er litt ekkelt sånn helt egentlig, fordi jeg er så redd. Redd for at det ikke blir fint nok, morsomt nok, spennende nok, vakkert nok, interessant nok, oppsiktsvekkende nok. Også tenker jeg at det gjør ikke noe særlig hvordan det blir, hei, det var tross alt jeg som skrev det uansett.

Untitled

Etter endelig å ha søkt på skole til høsten, etter alt for mange uker med gråting, nervøsitet, tvil og vonde følelser så klarte jeg det. Det tok en dag og omtrent 90 minutter. Den dagen brukte jeg på å være rasende på den flyvende hollenderen. Mens de 90 minuttene fant sted en søndag, første påskedag, den siste ordentlige dagen av ferien hvor jeg og den flyvende hollenderen kunne spise middag sammen. Jeg brukte 90 minutter på å ikke kaste opp av nervøsitet, å unngå å bli sint og søke på Fontys Hogescholen i Eindhoven for å prøve å bli fysioterapeut. Jeg kjenner jeg blir klein bare av å tenke på det, men også glad, for nå er det bare papirarbeid igjen. Motivasjonsbrev, CV, karakterer, pass-kopi og et søknadsskjema som må ordnes. Alt dette skal inn før 15. mai, så jeg spiser ikke annet enn sommerfugler akkurat i dag.

Untitled

Og nå skrev jeg meg litt vekk her, for det jeg egentlig prøvde å si var at jeg vet jeg er nervøs for ting jeg ikke burde være nervøs for. Også noen ganger gjør jeg det jeg er nervøs for, og venter med å bli nervøs etterpå. Så går det over.

It took a bit longer than I quite expected it to take, before I decided to kick myself behind and get typing. It took one day of rage, 90 minutes of feeling ill and a school application before I managed to get this far.

– Birdie 

Leave a Reply

